Pobyt w hotelu powinien być prawdziwą przyjemnością i okazją do relaksu. Chcesz wiedzieć, na jakie usługi dodatkowe w hotelu możesz liczyć podczas swojego pobytu? Zajrzyj do naszego poradnika!
W dobie luksusu i komfortu usługi hotelowe stają się nieodłączną częścią podróży i pobytu w obiektach noclegowych na całym świecie. Obejmują one szeroką ofertę, która ma na celu zapewnić gościom niezapomniane doświadczenia oraz uczynić ich pobyt wyjątkowym. Ten artykuł przeniesie Cię w świat hotelarskiej gościnności, prezentując różne udogodnienia hotelowe oraz ich znaczenie w kontekście zadowolenia klienta.
Podział usług hotelowych można przedstawić jako strukturę złożoną z kilku kluczowych elementów, z których każdy pełni niezwykle istotną rolę w tworzeniu kompleksowej oferty dla gości. Przyjrzyjmy się im, aby lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje hotelarska gościnność. Oto krótka charakterystyka każdej kategorii usług hotelowych wraz z przykładami.
Do usług podstawowych w hotelu zaliczają się te świadczenia, które są odpowiedzią na podstawowe potrzeby gościa. Zaspokojeniem potrzeby snu jest nocleg, natomiast każdy (nawet duży) głód zaspokoi hotelowe wyżywienie. Choć jest to standardowa usługa, to wiele obiektów ma bardzo rozbudowaną ofertę gastronomiczną, która znacznie wykracza poza zwykłe posiłki – restauracje prowadzone przez znanych szefów kuchni, bary z wyjątkowym widokiem itp. Naturalnie w ramach usług podstawowych hotel zapewnia zakwaterowanie w komfortowych i czystych pokojach oraz obsługę recepcji.
Są to wszystkie inne usługi znajdujące się w ofercie hotelu, pośród których możemy wyróżnić: uzupełniające, fakultatywne i towarzyszące.
Są związane ze świadczeniem podstawowych świadczeń, bez których realizacja noclegu lub wyżywienia nie byłaby możliwa. Zwykle są to bezpłatne usługi hotelowe (wliczone w cenę pobytu). Z usług uzupełniających w hotelu korzystają głównie zameldowani goście. Przykładami mogą być:
Te udogodnienia są skierowane do osób, które korzystają z usług podstawowych oraz uzupełniających, a więc są gośćmi hotelowymi (jednakże nie jest to regułą). Są one także dostępne dla osób z zewnątrz, dla których oferta usług fakultatywnych jest bardzo atrakcyjna i mają ochotę skorzystać tylko z nich (bez noclegu). Co więc zaliczamy do usług fakultatywnych?
Są bardzo często traktowane jako osobny typ działalności. Można w tej kategorii wyróżnić istniejące na terenie obiektu:
Usługi hotelowe są zróżnicowane i pozwalają na dostosowanie warunków pobytu do indywidualnych potrzeb i upodobań każdego gościa. Dzięki szerokiemu zakresowi oferty hotele stają się miejscem nie tylko noclegu, ale także wyjątkowych przeżyć i luksusowego relaksu.
Dobre hotele dbają nie tylko o komfort i wygodę swoich gości, ale także starają się tworzyć atmosferę, która sprawia, że każdy członek rodziny czuje się mile widziany. Pobyt w hotelu oferującym usługi dodatkowe dla rodzin z dziećmi to doskonały sposób na stworzenie niezapomnianych wspomnień i spędzenie rodzinnych wakacji bez konieczności rezygnowania z wygody dla dzieci czy dorosłych. Jakie są usługi dodatkowe w hotelu dla rodzin z dziećmi? Sprawdźmy!
Przeczytaj także: Dziecko w hotelu – co musisz wiedzieć?
Strefa spa i wellness w hotelu to miejsce pozwalające na prawdziwą ucieczkę od zgiełku i tempa codziennego życia. Goście mogą się tu odprężyć, zrelaksować i zregenerować. Obecnie jest to jedna z najbardziej poszukiwanych usług w luksusowych hotelach, gdzie każdy detal jest zaprojektowany w trosce o komfort i zmysłowe doznania gości. Już po przekroczeniu progu strefy spa & wellness powita Cię delikatny zapach olejków eterycznych i kojąca muzyka, które natychmiast obudzą zmysły i zredukują stres. Oferty hoteli przedstawiają szeroki wybór zmysłowych zabiegów i masaży, które pozwalają na pełne odprężenie ciała i umysłu.
Doświadczeni terapeuci dbają tu o każdy detal, używając specjalistycznych produktów, które pielęgnują skórę i relaksują mięśnie. Masaże aromaterapeutyczne, gorące kamienie czy zabiegi na twarz to tylko niektóre z dostępnych dla gości opcji. Hotelowe gabinety spa i wellness często przygotowują także unikalne doznania, takie jak kąpiele w winie lub czekoladzie czy specjalne seanse medytacyjne. Brzmi dobrze? Koniecznie sprawdź, czy takie usługi znajdują się w ofercie interesującego Cię hotelu!
Dzięki tej usłudze goście hotelowi mają dostęp do najwyższej jakości wsparcia i doradztwa. Concierge to pracownik hotelu, który jest profesjonalistą w obszarze organizacji i rezerwacji różnego rodzaju usług, atrakcji turystycznych oraz pomocy w rozwiązywaniu wszelkich pytań i problemów, jakie mogą się pojawić podczas pobytu w hotelu. Kto korzysta z concierge? Wbrew powszechnej opinii nie jest to zarezerwowane wyłącznie dla bardzo zamożnych czy sławnych gości. Usługa ta jest dostępna dla wszystkich, którzy pragną w pełni wykorzystać swój czas i cieszyć się niezapomnianym pobytem. To idealne rozwiązanie dla osób podróżujących służbowo, turystów szukających niezapomnianych wrażeń czy par planujących romantyczny pobyt we dwoje.
Chcesz wiedzieć, jakie jeszcze ciekawe usługi hotelowe możesz spotkać? Zajrzyj do poniższej listy hoteli, które przygotowały wyjątkowe atrakcje dla swoich gości!
Dodatkowe usługi hotelowe to sposób na dopieszczenie klienta. Dostęp do strefy spa i wellness, dobrze wyposażona sala zabaw dla dzieci, animacje, stadnina koni czy pomoc concierge – wachlarz takich świadczeń jest naprawdę ogromny. Dlatego szukając wymarzonego obiektu na rodzinne wakacje, bierz pod uwagę nie tylko cenę hotelu czy jego lokalizację, ale także dodatkowe udogodnienia dla gości. Zajrzyj już teraz do sekcji ofert Triverna.pl i sprawdź, jakie propozycje znajdziesz w hotelach na naszym portalu!
Podobne artykuły
Zapisz się na newsletter i zyskaj!
Najlepsze oferty, podróżnicze inspiracje, prezenty na urodziny.